19 maja, 2021

Kako je najbolje jemati omega-3 olja, koliko jih je potrebno jemati in katera priporočate?

Zahvaljujem se vam za vprašanje. Ker je to splošno vprašanje, odgovarjam zelo na splošno.Omega 3 olja uživajte skupaj s hrano, najbolje tik pred jedjo. Kombinacija s hrano je pomembna zato, ker le tako lahko sprožimo izločanje prebavnih encimov in emulgatorjev, ki omogočajo, da se kompleksne maščobe v ribjih oljih razgradijo na manjše delce (maščobne kisline) […]

Zahvaljujem se vam za vprašanje. Ker je to splošno vprašanje, odgovarjam zelo na splošno.
Omega 3 olja uživajte skupaj s hrano, najbolje tik pred jedjo. Kombinacija s hrano je pomembna zato, ker le tako lahko sprožimo izločanje prebavnih encimov in emulgatorjev, ki omogočajo, da se kompleksne maščobe v ribjih oljih razgradijo na manjše delce (maščobne kisline) in absorbirajo. Boljšo toleranco na ribja olja dosežete tudi tako, da jih ne uživate skupaj z zelo vročimi jedmi.

Za normalno delovanje telesa, zdravo komunikacijo med telesnimi celicami in tkivi ter regeneracijo celic je potrebno tedensko zaužiti dva obroka mastnih rib (sardele, skuše, losos, tuna). Če rib ne uživate, hrano dopolnjujte s prehranskimi dopolnili z omega 3, saj so za telo tako pomembne kot vitamini in minerali. Prehranski vnos omega 3 je odvisen od zdravstvenega stanja in namena jemanja.

Za preventivo in normalno preskrbo telesa z omega 3 je evropska agencija za hrano EFSA ocenila naslednji prehranski vnos omega 3 (komponent EPK in DHK):
– Za srce – 250 mg EPK+DHK
– Za možgane in vid – 250 mg DHK
– Med nosečnostjo dodatnih 200 mg DHK poleg 250 mg EPK + DHK

Stanja pri katerih se svetujejo višji odmerki omega 3
Za uravnavanje krvnega tlaka je potrebno jemati nekoliko več omega 3, približno 3 g dnevno, za uravnavanje krvnih maščob (trigliceridov) pa 2 g omega 3 olj dnevno. Ameriške smernice za srce pri že razvitih boleznih srca in ožilja svetujejo višje odmerke omega 3 EPK+DHK (vsaj 1 g /dan), onkološke smernice za klinično prehrano 1.4 g – 2 g EPK, nekatere smernice za depresijo vsaj 1 g EPK, za preprečevanje demence pa omega 3 olja z večjo vsebnostjo DHK komponente.

Pri nas imamo kar sedem različnih izdelkov z omega 3, med njimi tudi okusne, žvečljive omega 3 ribice za otroke.

Lahko izbirate med visoko prečiščenim NOW ribjim oljem z naravno aromo limone, ki odlično prekrije okus po ribah in ne pušča ribjega priokusa. Olje je močno koncentrirano, prečiščeno in s posebno naravno mešanico naravnih antioksidantov zaščiteno pred oksidacijo (žarkostjo). Odmerja se ga z žlico in je primerno tudi za otroke, ki ne morejo pogoltniti kapsul.

Lahko pa se odločite za ribja olja v mehkih kapsulah. Ker so kapsule mehke, se lažje pogoltnejo in ne povzročajo teže v želodcu. Se popolnoma razgradijo in prebavijo, saj so izdelane iz ribje želatine. Med njimi je tudi močna kombinacija omega 3 ribjega olja in vitamina D (ULTRA 3D), ki so ji za zmanjšanje ribjega priokusa dodali še naravno olje limone.

Za nosečnice in starejše z nevrološkimi obolenji ali težave z vidom bi svetovala poseben izdelek ribjega olja Omega 3 DHK, ki vsebuje 2-kratno količino DHK. Kapsula tega izdelka ima posebno ovojnico, ki prepreči, da bi se olje iz nje sprostilo že v želodcu, s čimer pred spahovanjem zavaruje tiste, ki imajo zelo občutljivo želodčno sluznico.

© 2021 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane