20 aprila, 2018

“Klasični” ali reducirani koencim Q10?

Med najpogostejše bolezni današnjega časa spadajo srčno-žilne in nevrodegenerativne bolezni, ki s seboj prinesejo nekatere bolj neposredne težave, ki ključno vplivajo na kakovost vsakdanjega življenja: povečano utrujenost, nespečnost, bolečine v mišicah in sklepih ter pomanjkanje energije. Kaj je koencim Q10? Koencim Q10 (CoQ10) ali ubikinon, je v maščobah topen antioksidant. Nahaja se na mitohondrijski membrani […]

Med najpogostejše bolezni današnjega časa spadajo srčno-žilne in nevrodegenerativne bolezni, ki s seboj prinesejo nekatere bolj neposredne težave, ki ključno vplivajo na kakovost vsakdanjega življenja: povečano utrujenost, nespečnost, bolečine v mišicah in sklepih ter pomanjkanje energije.

Kaj je koencim Q10?

Koencim Q10 (CoQ10) ali ubikinon, je v maščobah topen antioksidant. Nahaja se na mitohondrijski membrani v vseh naših celicah, kjer je sestavni del dihalne verige, katere glavni namen je proizvajanje energijsko bogatih molekul ATP. Njegova količina prične s starostjo upadati. Do pomanjkanja Q10 lahko privedejo tudi diete z omejenim vnosom maščob ali pretirano uživanje alkohola in tobaka, poleg tega ima zaradi svoje oksidirane oblike manjšo stopnjo absorpcije.

Boljša biorazpoložljivost ubiquinola v primerjavi s CoQ10

Ubiquinol je aktivna, reducirana oblika CoQ10 z visoko biorazpoložljivostjo. Medtem ko CoQ10 nastaja naravno v vsakem zdravem telesu, ubiquinolna oblika nastane v pretvorbi (redukciji) CoQ10, pri procesu celične energije. Ima antioksidativno delovanje, saj nase veže proste radikale in tako zmanjša poškodbe celic in DNK, hkrati pa pripomore k regeneraciji drugih antioksidantov, kot so na primer tokoferoli (vitamin E) in askorbat (vitamin C).

Koristni učinki na zdravje

CoQ10 so v visoki koncentraciji odkrili v srčni mišici, saj ga srce v velikih količinah potrebuje za krčenje, sproščanje srčne mišice ter za sintezo pomembnih celičnih sestavin. Podatki iz številnih kliničnih raziskav potrjujejo, da lahko z dodatnim vnosom koencima Q10 izboljšamo klinične simptome pri številnih srčno-žilnih boleznih.

Koencim Q10 v prehrani

CoQ10 aktivno nastaja v naših celicah, nahaja pa se tudi v živilih kot so zeleno listnata zelenjava, špinača, soja, oreščki, morska hrana in meso. Za zadostno koncentracijo CoQ10 v našem telesu sta ključnega pomena tako zadosten vnos s hrano in/ali prehranskimi dopolnili, kakor tudi biosinteza v naših celicah. Starejši, bolni in tisti, ki sumijo, da imajo znižano raven koencima Q10, bodo imeli večjo korist za svoje zdravje ob jemanju ubiquinola v višjih odmerkih, vse do 300 mg dnevno.

 

 

Pripravila: Kaja Perme, mag. inž. prehrane

 

 

© 2021 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane