Premagajte spomladansko utrujenost

Prihaja čas spomladanskega čiščenja in tudi čas spomladanske utrujenosti. Gre za stanje, ki ga povzročijo hormonske spremembe v telesu. Človeško telo se mora prilagoditi vsem naravnim spremembam – razširijo se žile, poveča se pretok krvi in pospeši se presnova organizma. Vse to je za telo velik napor, poveča se poraba energije in telo zapade v še večje stanje utrujenosti.

Za vse je krivo neravnovesje v telesu

Pozimi v telesu prevladujejo drugi hormoni kot v toplejših mesecih. Telesne rezerve hormona sreče (serotonina) se izčrpajo, zaradi pomanjkanja svetlobe pa prevladuje spalni hormon melatonin. V hladnih in kratkih dnevih se premalo gibamo, količinsko pojemo preveč kalorično bogate hrane. Veliko moči in vitaminskih rezerv pozimi potrošimo tudi zaradi prehladov in ostalih sezonskih nevšečnosti.

Za spomladansko utrujenost so značilni: utrujenost, brezvoljnost, pomanjkanje apetita, nespečnost, izguba smisla za humor in nihanje razpoloženja, ki se običajno pojavijo v sredini ali proti koncu marca in trajajo vse tja do sredine ali celo do konca aprila. Spomladansko utrujenost lahko premagamo z zdravo prehrano, urejenim ritmom spanja, telesno aktivnostjo in sproščanjem.

Če s prehrano organizmu ne zagotovimo dovolj vitaminov, jo je smiselno dopolnjevati s prehranskimi dopolnili. Zato je pomembno, da uživamo čim več sveže in raznolike zelenjave, sadja, polnozrnatih žit, stročnic in tudi meso ter ribe. Vitamini skupine B kompleksa imajo ključno vlogo v številnih bioloških procesih, pri delovanju živčnega in imunskega sistema, v energijskem metabolizmu, presnovi ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob, regeneraciji celic ter pri razvoju kognitivnih funkcij.

Vitamini B so ključnega pomena

Pravzaprav so zelo pomemben člen že na osnovni stopnji – pri nastajanju celične energije, ki nam omogoča vsakodnevno življenjsko moč, umsko sposobnost, optimalno aktivnost in vitalnost. Vitamini B kompleksa so tesno vpleteni v hormonske in živčne procese, ki nadzirajo stres. To dokazujejo številne raziskave, ki izpostavljajo pomembno povezavo med pomanjkanjem vitaminov B6 in B12 ter stanji stresa kot tudi depresije. Oba vitamina sta namreč esencialna za tvorbo živčnih prenašalcev, dopamina in serotonina, ki vplivata na dobro razpoloženje. Vsi vitamini skupine B skrbijo za splošno homeostazo v organizmu preko kontrole številnih fizioloških procesov.

Pomanjkanje enega vitamina ali povečana potreba po njem povzroči povečano potrebo tudi po drugih iz te skupine. V splošnem več vitaminov skupine B sodeluje v podobnih bioloških procesih, zato se ob znakih pomanjkanja priporoča uživanje vitaminov skupine B.

Z adaptogeni in ključnimi vitamini nad utrujenost in stres

Za uspešen boj proti utrujenosti in stresu je ključnega pomena ustrezna adaptacija organizma. To pomeni sposobnost hitrega prilagajanja na razne stresne dejavnike v smislu, da v delovanju hormonov in živčnega sistema, ne pride do sprememb oz. so le-te minimalne. Tak učinek na fiziološke procese v stresnih razmerah imajo adaptogene rastline. Med zelo raziskane sodita rožni koren (Rhodiola rosea) in sibirski ginseng (Eleutherococcus senticosus). Zelo popularni sta predvsem v tradicionalni medicini v vzhodni Evropi in Aziji.

Sibirski ginseng ali eleuthero, odlikuje visoka vsebnost posebnih učinkovin ginsenozidov kot tudi polisaharidov, vitaminov ter mineralov. Pomaga pri ohranjanju zdravja, povečuje odpornost proti stresu, krepi življenjsko moč, izboljšuje športne sposobnosti, krepi duševne sposobnosti, še posebej pred izpiti, zmanjšuje stres, ki ga povzročajo fizične in duševne obremenitve, pomaga pri izčrpanosti in oslabelosti, krepi telesno odpornost, še posebej pri okrevanju po hudih kroničnih boleznih, preprečuje okužbe, krepčilno pa naj bi deloval tudi na spolno moč.

Drugo adaptogeno zelišče, ki raste na arktičnem področju, je rhodiola ali rožni koren. Kljub tamkajšnjim surovim pogojem oz. prav zaradi njih pa je rhodiola zelišče z izjemnimi lastnostmi. Primerna je za ljudi s prekomernimi fizičnimi ali psihičnimi obremenitvami, pri preutrujenosti, pri oslabljeni koncentraciji, ker ugodno deluje na splošno počutje, spomin ter veča sposobnost za intelektualno delo.

Povečane potrebe po vitaminih in mineralih se običajno pojavijo pri nosečnicah in doječih materah, otrocih in mladostnikih, starejših ljudeh, vegetarijancih, kadilcih, aktivnih športnikih. Uživanje prehranskih dopolnil lahko izboljša določene telesne funkcije ter hkrati prepreči pojav nekaterih nepravilnosti v delovanju našega organizma.

 

Priporočeni izdelki
ELEUTHERO - sibirski ginseng, 500 mg, 100 kapsul
ELEUTHERO - sibirski ginseng, 500 mg, 100 kapsul
Za podporo mentalnim in fizičnim kapacitetam v primeru šibkosti in utrujenosti. Za lažje okrevanje.
14,95 
Cena:
Več informacij
Več
RHODIOLA, 500 mg, 60 kapsul
RHODIOLA, 500 mg, 60 kapsul
Adaptogen, ki ščiti med fizičnim stresom. Za moč in kondicijo.
29,90 
Cena:
Več informacij
Več