7 oktobra, 2016

Jesenska podpora z vitamini in minerali

Vsak letni čas ima svoje zakonitosti in specifičen ritem narave, ki se mu v veliki meri prilagaja tudi naš organizem. Po tradicionalni kitajski medicini je jesen čas elementa kovine, s katerim so povezana pljuča in debelo črevo. To pomeni, da moramo v tem času te organe čim bolje okrepiti, saj nas bodo sicer napadli prehladi […]

Vsak letni čas ima svoje zakonitosti in specifičen ritem narave, ki se mu v veliki meri prilagaja tudi naš organizem. Po tradicionalni kitajski medicini je jesen čas elementa kovine, s katerim so povezana pljuča in debelo črevo. To pomeni, da moramo v tem času te organe čim bolje okrepiti, saj nas bodo sicer napadli prehladi in druga obolenja povezana z dihali kot so alergije, kašelj ter vnetje sinusov. Kar lahko storimo je, da se prehranjujemo čim bolj v skladu z letnim časom z velikim poudarkom na sezonskih živilih in svoje telo okrepimo z antioksidanti, vitamini in minerali.

Nepogrešljiva jesenska živila

Jesen je vsekakor čas slastnih buč, ki poleg odličnega sladkastega okusa, organizmu dajo tudi veliko koristnih vitaminov in antioksidantov. Predvsem so bogate z vitaminom K, ki poleg vida, ščiti tudi naše sluznice. Vsebuje veliko vitamina C, E, B in mineralov kot so kalcij ter magnezij. Na jedilniku naj ne manjkajo gomoljnata zelenjava, jabolka, cvetača, brstični ohrovt  in druga hranilno bogata živila. Jesen je poleg pomladi, prav tako primeren čas za razstrupljanje, ki ga lahko podpremo z vnosom živil, ki so bogata s klorofilom. To nam omogoča pester izbor, predvsem zeleno obarvane zelenjave, kakor tudi različne alge kot je npr. klorela.

Dodatna vitaminsko-mineralna podpora

S sezonskimi živili vsekakor sledimo potrebam svojega organizma po ključnih hranilih, vendar žal to pogosto ni dovolj. Vzroki za to so različni: pomanjkljivi viri hranilno bogatih živil, pomanjkanje časa za pestro pripravo obrokov, stres in izpostavljenost številnim negativnim okoljskim dejavnikom so le eni izmed mnogih. Imunski sistem zato velikokrat omaga pri želji, da nas zaščiti pred vdorom »neželenih vsiljivcev«.  Določeni vitamini in minerali, samostojno ali pa v kombinaciji, so lahko v takih primerih naši »rešitelji«.

Brez vitamina C in E ne gre, saj v raznih stresnih okoliščinah, boleznih in vnetjih, enolični prehrani ter kajenju se vitamin C porablja bistveno hitreje kot sicer. Njegov dodaten vnos je zato v teh stanjih zelo priporočljiv. Kot močan antioksidant, nas namreč ščiti pred okužbami, oksidativnim stresom in celo pred razvojem presnovnih bolezni kot je rak. Poveča tvorbo belih krvnih celic in tako ohranja ravnovesje v zaščitni vlogi imunskega sistema.  Ob njem vitamin E varuje celice pred okvarami in ohranja njihovo funkcionalno sposobnost. Tako ščiti tudi specializirane celice imunskega sistema.

Vitamini B imajo ključno vlogo v presnovnih procesih, pri delovanju živčnega in imunskega sistema, razstrupljanju, obnovi celic, nastajanju krvi in drugih pomembnih bioloških procesih. Pomanjkanje vitaminov skupine B povzroči moteno rast in obnovo celic, kar upočasni tudi nastajanje imunskih celic, ki nas ščitijo pred različnimi okužbami.

Vitamin D ima zelo različne naloge: regulira več kot 1000 genov, pospešuje diferenciacijo in zorenje celic ter protitelesni odziv. Ker vzdržuje normalno funkcijo imunskega sistema je v kombinaciji z vitaminom C zelo pomemben pri preprečevanju infekcij in raznih bolezni. Žal smo zaradi sodobnega načina življenja večinoma vsi kronično podvrženi pomanjkanju tega pomembnega vitamina.

Selen in cink sta vsekakor neprecenljiva esencialna minerala iz skupine močnih antioksidantov. Naše celice pomembno ščitita pred oksidativnim stresom, pomembno vlogo pa imata tudi pri zaščiti pred kroničnimi boleznimi.

Da bo jesen polna energije lahko veliko storimo torej kar sami z ustreznimi ukrepi kot so zdrava, sezonska prehrana,  vitaminsko-mineralna podpora, aktivnost na svežem zraku ter seveda z omejitvijo stresa, kolikor je to le mogoče.

 

 

© 2021 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane