19 novembra, 2020

[Pisali ste nam] Kateri vitamin D je najboljši zame?

Nadja nas je vprašala: “Zadnje čase veliko berem o vitaminih in mineralih, ki jih je v boju proti okužbam, potrebno jemati. Največ je napisanega o vitaminu D. Koliko ga priporočate vi in katerega naj izberem zase?”   Epidemiološke raziskave Pred časom so epidemiološke raziskave pokazale, da ima le četrtina prebivalstva zadostne količine vitamina D v […]

Nadja nas je vprašala: “Zadnje čase veliko berem o vitaminih in mineralih, ki jih je v boju proti okužbam, potrebno jemati. Največ je napisanega o vitaminu D. Koliko ga priporočate vi in katerega naj izberem zase?”

vitamin d sonce

 

Epidemiološke raziskave

Pred časom so epidemiološke raziskave pokazale, da ima le četrtina prebivalstva zadostne količine vitamina D v krvi. To pa ni edini podatek, ki so ga pokazale. Zaskrbljujoč je tudi podatek, da ima več kot četrtina oseb izrazito pomanjkanje vitamina D.

Za dobro preskrbo z vitaminom D lahko poskrbite tako, da se poleti sončite, ko je sonce dovolj močno, preostali del leta pa sončenje nadomestite s sončnim vitaminom, vitaminom D. Če se poletnega sonca zaradi zdravstvenih težav ali drugih prepričanj izogibate, priporočam, da si tudi takrat zdrave zaloge vitamin D zagotovite z vitaminom D v obliki kakovostnega prehranskega dopolnila. S hrano ga boste izjemno težko vnesli dovolj.

Vitamin D v imunskem sistemu

Vitamin D je vključen v številne zapletene biološke procese v našem telesu in ima zelo pomembno vlogo prav v imunskem sistemu. Spodbuja obrambo pred bakterijami in virusi ter poveča izdelavo beljakovin v imunskih celicah. Prek imunskih celic prilagodi odziv imunskega sistema. Imunski sistem se s pomočjo vitamina D aktivira, upočasni ali ustavi. Prav to pa je pomembno pri avtoimunskih boleznih in stanjih z oslabljeno imunsko funkcijo.

Nadomeščanje vitamina D in Covid-19

Po priporočilih zdravnikov za nadomeščanje vitamina D ob respiratornih okužbah in Covid-19, med katerimi je tudi endokrinologinja dr. M. Pfeifer, priporočajo zdravim odraslim osebam dopolnjevanje prehrane z 800 do 2000 IE vitamina D3. Otrokom od enega leta naprej pa dopolnjevanje z 600 do 1000 IE vitamina D3.

Če je raven vitamina D v krvi (minimalno 30 ng/L oz 75 nmol/L) kljub dopolnjevanju prenizka, je treba vnos vitamina D povečati.

Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) določa, da so sprejemljive zgornje meje dnevnega vnosa vitamina D za otroke od rojstva do enega leta starosti 25 µg (1000 IE), od 1. do 10. leta 50 µg (2000 IE), za otroke od 11. leta, nosečnice in doječe matere pa 100 µg (4000 IE).

Kateri vitamin D izbrati?

Vitamin D lahko nadomeščamo s kakovostnimi prehranskimi dopolnili.  V Hiši zdravja so na voljo različne oblike dopolnil z vitaminom D3. Posamične ali kombinirane:

V Hiši zdravja na vprašanja naših bralcev odgovarja mag. Urša Strlekar, mag. farm.

© 2021 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane