7 novembra, 2016

Zmeda okrog sladkorja

Vsi se zavedamo dejstva, da je sladkor naš tihi ubijalec, saj je o tem že veliko slišanega. Pa se res zavedamo obsežnega ozadja njegovih negativnih vplivov na naše zdravje? Glede na ravnanje večine, to pravzaprav težko verjamem. Zagotovo pa je, da ima vsaj ¾ populacije težave zaradi prekomernega vnosa sladkorja in se tega sploh ne […]

Vsi se zavedamo dejstva, da je sladkor naš tihi ubijalec, saj je o tem že veliko slišanega. Pa se res zavedamo obsežnega ozadja njegovih negativnih vplivov na naše zdravje? Glede na ravnanje večine, to pravzaprav težko verjamem. Zagotovo pa je, da ima vsaj ¾ populacije težave zaradi prekomernega vnosa sladkorja in se tega sploh ne zaveda.

Prav zato želim izpostaviti vsaj nekaj negativnih presnovnih učinkov sladkorja, povzetih iz najrazličnejših zdravstvenih revij in drugih strokovnih publikacij:

  • Povzroča nevrološke in psihološke težave: demenco, shizofrenijo, motnje pozornosti in koncentracije, depresijo, anksioznost, epileptične napade, razne nevrološke bolezni, poveča simptome hiperaktivnosti in motenj pozornosti pri otrocih.
  • Je v tesni povezavi s številnimi boleznimi: kroničnimi vnetnimi črevesnimi boleznimi (npr. Chronova bolezen in ulcerozni kolitis), golšo in boleznimi ščitnice, žolčnimi kamni, cirozo jeter, vnetjem slepiča, hemeroidi, krčnimi žilami, diabetesom, aterosklerozo, raznimi srčno-žilnimi boleznimi, osteoporozo, avtoimunskimi boleznimi kot so artritis, astma in multipla skleroza …
  • Povzroča hormonsko neravnovesje, zadrževanje vode v telesu, glavobole, migrene ter krhkost vezivnih tkiv. Vpliva na izgubo elastičnosti in funkcionalnosti tkiv.
  • Ima alkoholu podobne toksične učinke, poveča obseg jeter in maščobnega tkiva v jetrih. Prav tako vpliva na povišanje ravni škodljivega holesterola in trigliceridov v krvi ter prispeva k debelosti. Naše telo spremeni sladkor v 2- do 5-krat večjo količino maščobe v primerjavi s škrobom.
  • Oslabi vid in lahko povzroči sivo mreno ter nočno slepoto.
  • Povzroča prehranske alergije in ekceme. Zelo prispeva k nekontrolirani razrasti glive Candida Albicans.
  • Povzroči okvare DNK, prezgodnje staranje in smrt celic.
  • Sladkor hrani rakave celice in je povezan z razvojem raka dojk, jajčnikov, prostate, danke, trebušne slinavke, žolčevoda, pljuč, žolčnika in želodca.
  • Poruši mineralno ravnovesje v telesu in lahko povzroči pomanjkanje pomembnih mineralov kot so krom, magnezij in kalcij.
  • Zavira delovanje imunskega sistema in poveča tveganje za infekcije.Dieta

Najbolj osnovni praktični nasvet preprečevanja globalne težave preobremenjenosti s sladkorjem je zelo preprost: uporabljajmo le izhodne surovine (npr. zelenjavo, polnovredna žita, kakovostno meso …), ki jih sami pripravimo na zdrav način. Le tako lahko dejansko vemo kaj vnašamo v telo.  Pri pripravi katerekoli jedi se izognimo dodajanju sladkorjev ali sladil v kakršnikoli obliki (dovoljeno je le 100 % naravno sladilo Stevia). Torej odpadejo vsa pakirana , predelana in vnaprej pripravljena živila, sladke pijače in drugi mamljivi izdelki na trgovskih policah.

Krom nam lahko priskoči na pomoč. Gre za življenjsko pomemben mineral, ki ga le malokdo sploh pozna, pa vendar nam ga že vsem zelo primanjkuje. Zaradi vpliva predelave živil in prehranske industrije viri kroma (npr. meso, oreščki in polnovredna žita) žal ne zadostijo našim potrebam. To pa ne spremeni dejstva, da krom potrebujemo pri presnovi sladkorja. Zato ga včasih imenujemo tudi »glukozni tolerančni faktor (GTF)«. Deluje kot pomočnik inzulina in tako zmanjšuje »inzulinsko rezistenco« oz. izboljša občutljivost tkiv na inzulin in s tem privzem glukoze v tkiva, celice. Prav inzulinska rezistenca je ključni negativni dejavnik pri diabetesu tipa 2 in debelosti. Ključna priporočila za krom so torej pozitivni potencialni učinki pri diabetesu in kontroli same bolezni, uravnavanju normalne koncentracije glukoze v krvi, znižanju ravni holesterola v krvi in hujšanju. Za tak učinek so dovolj že mikro količine, od 100 do 200 mikrogramov kroma dnevno.

 

 

© 2022 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane