18 oktobra, 2018

Krepitev imunskega sistema

Da bi v hladno jesen vstopili brez zdravstvenih težav, moramo poskrbeti za svoj imunski sistem, ki nas ščiti pred vdorom patogenov, raznih toksinov, hkrati pa uravnava notranjo homeostazo preko zelo zapletenih bioloških procesov. Z naraščanjem stopnje fiziološkega, psihološkega in fizičnega stresa,  potrebuje telo za svoje nemoteno delovanje vse večjo podporo. Ta podpora je mogoča s […]

Da bi v hladno jesen vstopili brez zdravstvenih težav, moramo poskrbeti za svoj imunski sistem, ki nas ščiti pred vdorom patogenov, raznih toksinov, hkrati pa uravnava notranjo homeostazo preko zelo zapletenih bioloških procesov. Z naraščanjem stopnje fiziološkega, psihološkega in fizičnega stresa,  potrebuje telo za svoje nemoteno delovanje vse večjo podporo. Ta podpora je mogoča s specifičnimi učinkovinami, med katere sodijo esencialni vitamini in minerali.

Multivitamini

Pravzaprav so prava izbira za vsakogar, ki želi zapolniti vrzeli v neuravnoteženi prehrani. Pri tem je mišljen zadosten vnos vitaminov, mineralov in antioksidantov, ki jih z današnjo prehrano ne vnesemo dovolj. Raziskave kažejo, da je prenizek vnos posameznih esencialnih hranil dejavnik tveganja za javno zdravje. To med drugim vključuje vitamine B, C, E, D, B12, K, minerale kot so magnezij, selen, kalcij, kalij, železo in tudi antioksidante. Iz kliničnega stališča predstavljajo multivitamini z minerali varen način za izboljšanje prehranskega profila posameznika.

Brez vitamina C ne gre, saj se v raznih stresnih okoliščinah, boleznih in vnetjih, enolični prehrani ter kajenju vitamin C porablja bistveno hitreje kot sicer. Njegov dodaten vnos je zato v teh stanjih zelo priporočljiv. Pomemben je za ohranjanje ravnovesja imunskega sistema, saj poveča tvorbo belih krvnih celic in tudi absorpcijo železa iz črevesja. Ker je močan antioksidant, nas ščiti pred okužbami, oksidativnim stresom in celo pred razvojem presnovnih bolezni kot je rak.

vitamini

Vitamini skupine B imajo pomembno vlogo pri imunskem odgovoru, saj stimulirajo limfocite T, ki so pomembni aktivatorji imunskega odziva in prepoznajo ter uničijo patogene mikroorganizme. Pomanjkanje vitaminov skupine B povzroči moteno rast in obnovo celic, kar upočasni tudi nastajanje imunskih celic, ki nas ščitijo pred različnimi okužbami.

Vitamin D vzdržuje normalno funkcijo imunskega sistema, poleg tega pa regulira več kot 1000 genov, pospešuje diferenciacijo in zorenje celic ter protitelesni odziv. Pomemben je predvsem vitamin D3, ki ga v večini dobimo z endogeno sintezo v koži pod vplivom UVB žarkov, kar je še posebej problematično v jesenskem in zimskem času, zato je pomembno, da poskrbimo za njegov dodaten dnevni vnos.

Probiotiki

Za obnovitev črevesne mikrobiote in kot podpora imunskemu sistemu se priporoča uporaba probiotikov – mikroorganizmi, ki pozitivno vplivajo na proces prebave, absorpcijo hranil, ščitijo ter regenerirajo črevesno sluznico ter povečujejo obrambne sposobnosti organizma. Za učinkovito delovanje probiotičnih bakterij, naj bi dnevno zaužili vsaj 3 milijarde kolonij, ki morajo biti v izdelku ustrezno zaščitene, da lahko v aktivni obliki pridejo preko želodca na mesto delovanja v črevesu.

Cink

Esencialen mineral, od katerega so odvisni celični metabolni procesi. Pomembno vlogo ima pri ustrezni rasti in razvoju, delovanju imunskega sistema, nevroloških funkcijah, plodnosti in razmnoževanju, zaščiti celic pred oksidativnim stresom in delitvi celic.

Da bosta jesen in zima polna energije lahko veliko storimo torej kar sami z ustreznimi ukrepi kot so zdrava, sezonska prehrana,  vitaminsko-mineralna podpora, aktivnost na svežem zraku ter seveda z omejitvijo stresa, kolikor je to le mogoče.

 

Pripravila: Kaja Perme, mag. inž. prehrane

© 2022 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane