26 maja, 2020

[Pisali ste nam] Pomirjanje ob izpitih

Ana nas je vprašala: “Hči študira in se že nekaj mesecev pripravlja na izpite. Je zelo bleda in pogosto tudi joka, ker je utrujena in ji ne gre nič v glavo. Mi lahko svetujete kaj, kar bi ji pomagalo in jo malo pomirilo?” Spoštovana, ga Ana. Hvala za vprašanje in zaupanje. Pri večjih psihofizičnih obremenitvah […]

Ana nas je vprašala: “Hči študira in se že nekaj mesecev pripravlja na izpite. Je zelo bleda in pogosto tudi joka, ker je utrujena in ji ne gre nič v glavo. Mi lahko svetujete kaj, kar bi ji pomagalo in jo malo pomirilo?”

pomirjanje


Spoštovana, ga Ana.

Hvala za vprašanje in zaupanje.

Pri večjih psihofizičnih obremenitvah bi svetovala izvleček rožnega korena – Rhodiolo. Adaptogeno in stimulativno delovanje Rhodiole je dobro dokumentirano v različnih kliničnih raziskavah, v katerih so dokazali boljšo psihofizično kondicijo tudi pri športnikih in vojakih.

Rhodiola poveča odpornost proti psihičnemu in fizičnemu stresu, deluje stimulativno in v centralnem živčnem sistemu poveča izločanje dopamina in serotonina. Redno, nekajmesečno jemanje izvlečka normalizira raven monoaminov in s tem zmanjša kronično utrujenost, izboljša spomin, intelektualne sposobnosti, delovno storilnost in vztrajnost.

Razlog za učinkovitost rožnega korena je v posebnih učinkovinah, kot so rosavin, rosarin, rosin, salidrozid in flavonoidi, fenoli ter monoterpeni. Nekoč so menili, da je salidrozid edina aktivna učinkovina v rastlini, vendar so nadaljnje raziskave pokazale, da so za učinkovitost ključni tudi rosavini. Do zdaj so v korenini rožnega korena odkrili skupno kar 140 kemijskih snovi. Vsebnost teh snovi se razlikuje glede na rastišče, zato izvlečke standardiziramo in tako zagotovimo, da je količina učinkovin v izvlečku vedno enaka.

Izvlečke rožnega korena jemljemo zjutraj, saj zaradi stimulativnega učinka lahko motijo spanec.
Stres in z njim povečana presnova poveča potrebe telesa po vitaminu C in B kompleksu. Ti vitamini med drugim zagotavljajo tudi pospešeno tvorbo živčnih prenašalcev in proizvodnjo telesne energije, zato so pri kronični telesni in duševni izčrpanosti nepogrešljivi. Če se prehranjuje kakovostno, z veliko svežega sadja in zelenjave, potem je verjetno s temi vitamini preskrbljena. Sicer pa bi svetovala še dober B kompleks in prehransko dopolnilo z vitaminom C.

Lepo pozdravljam in želim vse dobro. Pa veliko sreče pri (hčerinih) izpitih.

V Hiši zdravja na vprašanja naših bralcev odgovarja mag. Urša Strlekar, mag. farm.

© 2023 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane