17 februarja, 2021

Vitamin D, nepogrešljiv sončni vitamin

Sonce je vir življenja in pogoj, da v našem telesu pod vplivom UVB-žarkov nastaja steroidni hormon, kalcitriol ali vitamin D. Za nastajanje vitamina D v koži pod vplivom UVB-žarkov so pomembni številni dejavniki. Med njimi so geografska širina, letni čas, barva in površina izpostavljene kože ter starost. Vitamina D nam najbolj primanjkuje med oktobrom in […]

Sonce je vir življenja in pogoj, da v našem telesu pod vplivom UVB-žarkov nastaja steroidni hormon, kalcitriol ali vitamin D. Za nastajanje vitamina D v koži pod vplivom UVB-žarkov so pomembni številni dejavniki. Med njimi so geografska širina, letni čas, barva in površina izpostavljene kože ter starost.

vitamin d

Vitamina D nam najbolj primanjkuje med oktobrom in aprilom

Epidemiološke raziskave kažejo, da ima le četrtina prebivalstva normalne koncentracije vitamina D, več kot četrtina pa izrazito pomanjkanje. Za dobro preskrbo z vitaminom D poskrbimo tako, da se del leta zdravo sončimo, preostali del leta pa sončenje nadomestimo s sončnim vitaminom. Tisti, ki se poletnega sonca bojijo, naj si zdrave zaloge vitamin D zagotovijo s kakovostnimi dopolnili, saj ga s hrano izjemno težko vnesemo dovolj.

Primeren čas izpostavljenosti UVB svetlobi je odvisen od tipa kože, obsega izpostavljene kože, zdravja kože ter moči sončnih žarkov. Čas sončenja je glede na tip kože lahko med 10 do 20 minut dnevno.

Vitamin D je ključen za normalen potek bioloških funkcij v našem telesu

Vitamina D tudi v hrani praktično ni, z izjemo nekaterih severnih morskih rib, kot so polenovka, losos, tuna, skuša, sardine. Dejstvo pa je, da je ključen za normalen potek zelo zapletenih bioloških funkcij. Če jih omenimo le nekaj: regulira več kot 1000 genov, pospešuje zorenje celic, uravnava presnovo kalcija ter vpliva na normalno funkcijo imunskega in živčnega sistema.

Nasprotno, pa je njegovo kronično pomanjkanje povezano z zelo hudimi boleznimi, kot so avtoimunske, nevrološke, srčno-žilne, sladkorna bolezen tipa 1 in 2, Chronova bolezen in druge. Prav tako lahko v pomanjkanju vitamina D3 tiči razlog, za pogoste alergije in vnetja, pomanjkanje libida ter vitalnosti nasploh.

Pomanjkanje vitamina D botruje tudi sezonskim čustvenim motnjam. Živčni sistem je prav tako v neposredni povezavi s črevesjem, tako da se nepravilnosti enega, odražajo tudi v drugem sistemu. Ni torej nenavadno, da se prebavne težave zrcalijo tudi na našem razpoloženju, koncentraciji in kognitivnih sposobnostih. Vitamin D3 dokazano zmanjša simptome črevesnih vnetnih bolezni, prepustnost črevesja in izboljša kakovost življenja.

Glede na hudo pomanjkanje in pomembne biološke vloge vitamina D3, se vsaj od oktobra do marca priporoča dodajanje 1000 do 2000 IE vitamina D3 dnevno.

Pa vendar, za vzdrževanje močnega imunskega sistema veliko storimo kar sami z zdravim načinom življenja, veliko gibanja in z zmanjšanjem stresnih dejavnikov, kot so neprestano hitenje, negativno razmišljanje ter nezdrava prehrana. Z dodatkom vitaminov, ki nam jih primanjkuje, pa svojemu imunskemu sistemu zagotovimo dovolj »goriva«, da nas ščiti pred raznimi boleznimi.

Vitamin sonca v NOW VITAMIN D-3, s 1000 IE (25 µg) je sončni vitamin z visoko absorpcijo, ki prispeva k delovanju imunskega sistema in mišic ter ohranja zdrave kosti. S 180 kapsulami, zadostuje za 180 dni.

© 2021 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane