27 julija, 2021

Vitamin številka ena za ohranjanje dobrega imunskega sistema

Živimo v izobilju živil, svežega sadja in zelenjave, pa vendar pogosto uživamo hrano, ki ji primanjkuje ključnih hranil za naše zdravje.Pripravljena hrana ni več kar je bila, vedno več je umetno dodanih snovi, vedno manj pa iz hrane zaužijemo potrebnih vitaminov in mineralov za nemoteno delovanje osnovnih procesov v telesu. Vitamin C je bistven vitamin, […]

Živimo v izobilju živil, svežega sadja in zelenjave, pa vendar pogosto uživamo hrano, ki ji primanjkuje ključnih hranil za naše zdravje.
Pripravljena hrana ni več kar je bila, vedno več je umetno dodanih snovi, vedno manj pa iz hrane zaužijemo potrebnih vitaminov in mineralov za nemoteno delovanje osnovnih procesov v telesu.

Vitamin C je bistven vitamin, ki ga naše telo ne more proizvajati samo in ga je v telo potrebno vnašati s hrano ali prehranskimi dopolnili. V sodobni prehrani je oskrba človeka z vitaminom C precej težja. Vsak se mora vprašati koliko svežega sadja in zelenjave dnevno zaužije in ali res zadovolji dnevno potrebo po vitaminu C.

S kuhanjem in predelavo hrane nenačrtno uničujemo vitamin C

Ste vedeli, da je vitamin C precej neobstojen? Uničujejo ga dolge transportne poti sadja in zelenjave, predelava hrane in kuhanje. Vitamin C se izgublja že pri rezanju in strganju hrane, zato je dobro, da vse kar narežemo tudi hitro pojemo. Uničuje se tudi z blanširanjem zelenjave pred zamrzovanjem, izguba pa se še poveča s kuhanjem.

Če se osredotočimo na pripravo hrane doma, moramo biti pozorni predvsem na način in čas priprave obroka. Pri kuhanju nestabilna molekula vitamina C ob prisotnosti vlage zelo hitro oksidira. Ni zgolj občutljiv na vročino, temveč tudi na svetlobo in kisik, zato se njegova vsebnost pri daljšem shranjevanju zmanjšuje.

Kaj storiti, da bi zadržali čim več vitamina C

  • Pokrite posodo v kateri kuhate ter se izogibajte bakrenim posodam.
  • Pri kuhi uporabljajte čim manj vode.
  • Hrano dajte le v vrelo vodo,
  • Za prelive, omake ali juhe iz zelenjave uporabljajte prekuhano vodo.
  • Servirano jed takoj pojejte.

Najbogatejši vir vitamina C

Vitamin C se hitro razgradi, ko je izpostavljen vročini, zato sta surovo sadje in zelenjava boljši vir kot kuhana.
Marsikdo takoj pomisli na limono, saj se jo vedno priporoča s čajem ob prehladih. Vendar pa ta vsebuje veliko manj vitamina C kot na primer kivi, črni ribez, jagode in pomaranče. Od zelenjave pa paprika, brokoli ali ohrovt.

Koliko vitamina C potrebujemo?

Priporočen dnevni vnos vitamina C za odraslo osebo je 80 mg. Ta vnos si lahko zagotovimo tudi s pestro in uravnoteženo prehrano. Najbolj pa k temu pripomorejo živila rastlinskega izvora. Pa vendar je količina zaužitega vitamina C odvisna od vsakega posameznika. Potrebe po njem se spreminjajo in so močno odvisne od življenjskega sloga, zdravstvenega stanja in počutja. Pri nenehni borbi s stresom, utrujenostjo, redni športni aktivnosti in premagovanju virusnih obolenj ter staranju se potrebe po vnosu vitamina C bistveno povečajo.

Ko govorimo o večji potrebi po vitaminu C, uravnotežena prehrana ne bo dovolj. Tu nastopijo prehranska dopolnila. Pomembno pa je, kakšno obliko prehranskega dopolnila izberemo, saj sta dobra absorpcija in obstojnost v telesu ključna.
Liposomske oblike vitamina C se skozi črevesno sluznico veliko lažje prebijejo in v celici odložijo svoje učinkovine. Tako pripomorejo k podaljšanem delovanju ter povečajo njihovo biorazpoložljivost v telesu. Poleg boljše absorpcije pa zagotavljajo učinkovito zaščito pred agresivno želodčno kislino in tako omogočajo, da ga telo boljše izkoristi.
Ker pa je na trgu veliko prehranskih dopolnil v obliki tablet ali kapsul, je poleg naravnih oblik vitamina C, ključna tudi tehnologija priprave le-teh; s počasnim sproščanjem, kar zagotavlja daljšo obstojnost vitamina v telesu.

Zagotovite si zadosten vnos vitamina C za podporo imunskemu sistemu, pri spopadanju z vsakodnevnimi izzivi in lažjim premagovanjem stresa.

© 2021 Hiša zdravja. Vse pravice pridržane